dissabte, 15 de desembre del 2012

4. Sóc un privilegiat







Miquel Àngel Arnal, 

25 anys de dedicació a l'escola andorrana, uns quants com a mestre i uns altres com a cap d'estudis de l'escola de La Massana.





   Sóc un privilegiat. 
Començo amb 22 
Gent jove, fem de tot
Carregar taules, clavar claus, elaborar material.

Sóc un privilegiat. He complert 48
Fa 24, quan tenia 24, em van diagnosticar una malaltia greu. 
Per curar-me, vaig haver d’anar lluny, molt lluny.
Dos companys s’hi van desplaçar i em van portar, emmarcades, 
les fotos de grup dels meus companys de l’escola. 
Penjades a la paret de l’habitació de l’hospital, 
cridaven l’atenció de tothom que hi entrava.


Sóc un privilegiat. D’altres s’han quedat pel camí 
la Montse, la Deborah, l’Àngels, el Santi… 
Amb tots he compartit moments que recordaré.


Sóc un privilegiat. 
Anys com a cap d’estudis de l’escola de La Massana
Mestres que comencen dels que també s’aprèn 
Com van creixent compartint amb la gent experta 
Observant la rotllana
Vull tenir 4 anys i obrir la caixa de les sorpreses!!


Sóc un privilegiat
Com una planta que floreix a la primavera 
Sorgeix la idea d’un col·lectiu de l’escola 
La Maria es retira i cal fer-li un homenatge 
La directora, la companya, l’amiga…Brutal.
 La família, els companys, els pares…


Sóc un privilegiat. Ara no estic a l’escola. 
M’ho miro de fora (segur?)
Un dia vaig a dinar i em trobo un grup de companys 
El pedagog i assessor m’ofereix seure amb ells 
Compartim un dinar de conversa, vivencial 
L’Andorra d’abans, l’escola d’ara…


Sóc un privilegiat
He passat de la joventut a la maduresa 
Envoltat d’escola, envoltat de nens.

Nota de l’autor:
Conscient de les meves capacitats i sense més voluntat que escriure allò que em venia al cap, la poesia, si se li pot dir així, ha sortit com ha sortit. Els lectors perdonareu el meu atreviment amb l’excels art de la literatura lírica. Estic convençut que, si mai teniu necessitat, trobareu millors exemples per il·lustrar els conceptes de mètrica, rima i estructura. La resta de valoracions, opinions o impressions les deixo a la vostra consideració.
 Ordino,novembre del 2012 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada